Wegblijftarief
Het is voor een huisartsenpraktijk vervelend als een patiënt niet op een afspraak verschijnt. Het betekent tijdverlies voor de huisarts en op dat moment had iemand anders geholpen kunnen worden.
Het maakt de wachttijd (nog) langer voor u en medepatiënten. Om het aantal niet-nagekomen afspraken terug te dringen zullen wij vanaf heden een wegblijftarief hanteren. Het hanteren van het wegblijftarief is conform de richtlijn van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV).
Het kan natuurlijk voorkomen dat u met een goede reden verhinderd bent voor uw afspraak. Hiervoor hebben wij alle begrip. Wel vragen wij u om dit op tijd door te geven.
Makkelijk uw afspraak annuleren:
Voor het afzeggen van de afspraak kunt u ons 24/7 bereiken, ook in het weekend. Dit kan telefonisch door te kiezen voor optie 3, annuleren van de afspraak en spreek een voicemail bericht in.
Benoem daarbij de volgende informatie:
- Uw naam.
- Uw geboortedatum.
- De datum en tijd van uw afspraak.
- Met wie u de afspraak heeft.
De afspraak wordt dan uit onze agenda verwijderd, en wij kunnen daarmee iemand inplannen op het spreekuur die dringend medische zorg nodig heeft.
Gebruik van het wegblijftarief
- Minimale afzeg termijn voor de afspraak is 24 uur.
- Indien u niet tijdig de afspraak afzegt kunnen wij een wegblijftarief in rekening brengen.
- Huisartsenpraktijk Rozet IJssel heeft een wegblijftarief vastgesteld van € 25 euro per consult en € 50 euro voor een consult met extra tijd zoals de afspraak bij de praktijkondersteuner, meerdere vragen of een ingreepje.
- De rekening van het wegblijftarief wordt naar u persoonlijk gestuurd per mail of zakelijke tikkie via SMS en wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.